Praha,
20
Duben
2016
|
10:18
Europe/Amsterdam

CBRE: 30 nových značek vstoupilo v posledních dvou letech na český trh

Shrnutí

Průzkum společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, odhaluje, že v letech 2014 až 2015 expandoval do pěti zemí střední a východní Evropy (CEE) rekordní počet 185 obchodních značek, čímž celkově došlo k otevření 550 nových obchodů a prodejen. CBRE ve své zprávě „How Active is the CEE Retail Market“ zveřejňuje také odhadovaný počet 75 dalších otevřených obchodů v tomto roce. Nabídku na českém trhu rozšířilo v posledních dvou letech 30 nových značek.

Při výběru destinace prvního otevřeného obchodu 82 % expandujících značek preferuje „prime“ lokality, 77 % značek volí nákupní centra a 78 % umisťuje svou první prodejnu v hlavním městě daného státu. Druhou možností maloobchodníků, podnikajících zejména v sektoru luxusní a business módy, je otevření první lokální pobočky v luxusních nákupních ulicích, viz Pařížská ulice v Praze, nebo v nákupních galeriích. Preference se mírně liší podle jednotlivých zemí, převážně v závislosti na typu zboží, které firmy nabízejí.

2014 2015
Adidas NEO Bar Rock
Bears&Friends Barbour
Fjällräven Bossini
Gino Rossi Brioni
Kiehl's Since 1851 Brums
La Vie Camp David
Moncler Jeff de Bruges
Pennyblack Kusmi Tea
Sinéquanone Marc O´Polo
Sizeer Orchestra
Superdry Petit Bateau
Tiger Skechers
Tosca Blu Stuart Weitzman
Vanilia / Von Zeiten Tory Burch
Woolrich Twin Set

                             Zdroj: CBRE Research

Veronika Tebichová, Head of Retail Agency společnosti CBRE.
V Rumunsku a na Slovensku jsou oblíbenou cílovou destinací prvních obchodů při vstupu na místní trh právě nákupní centra. Naopak v České republice a v Polsku jsou ve stejné míře volena nákupní centra a umístění prodejny v luxusních nákupních ulicích. Česká republika je, v rámci střední a východní Evropy, oblíbenou cílovou destinací převážně pro značky, nabízející luxusní zboží. Polovina z těchto firem, nově vstupujících na CEE trh, si pro umístění svého prvního obchodu zvolila právě Prahu.
Veronika Tebichová, Head of Retail Agency společnosti CBRE.

Region CEE aktuálně vykazuje do značné míry silné makroekonomické ukazatele, růst spotřebitelských výdajů i příjmů obyvatelstva a zároveň disponuje dostatečnou nabídkou kvalitních prodejních ploch. S ohledem na tyto skutečnosti lze v budoucnu očekávat další expanzi mezinárodních obchodních firem na tento trh a střední a východní Evropa se stává významnou destinací maloobchodních značek.