Praha,
09
Únor
2016
|
11:05
Europe/Amsterdam

CBRE: Kamenné prodejny zákazníky udrží díky pozitivnímu zážitku z nákupu

  • ZÁŽITEK - Až 25 % zákazníků je ochotno zaplatit za lepší služby a servis v kamenném obchodě.

  • Loajalita - Až 75 % zákazníků se vrací do obchodu, pokud je naplněno jeho očekávání.

  • CLICK and COLLECT – Až 50% zákazníků nakoupí v obchodě více zboží, než si objednalo online.

  • Online je sice pro zákazníka někdy výhodnější z hlediska ceny či ušetření času, ale ztrácí právě hodnotu zážitku z nákupu.

  • Pro mnoho lidí je nakupování a zážitek z něj přímo koníčkem či zálibou.

  • V obchodních centrech přibývají další služby, které podporují zážitek z nakupování.

Zážitek z nakupování hraje u zákazníků klíčovou roli při rozhodování, zda nakoupit v kamenném obchodě nebo online. CBRE doporučuje zaměřit se především na komfort a služby, se kterými je spojený zážitek z nakupování. Upevňuje se tak loajalita zákazníka, který se poté opakovaně vrací do obchodu. Stále větší popularitu získává také služba Click and Collect – zákazník si objedná zboží přes internet a následně vyzvedne v kamenné prodejně. Jde o propojení tradiční a online formy nákupu.

říká Petr Brabec, Head of Retail společnosti CBRE
Zážitek z nákupu podporuje loajalitu zákazníka opakovaně se vracet do obchodu. Příkladem může být gastronomický zážitek, který stále více vstupuje do popředí. Obchodní centra ale také nabízejí řadu stále se rozšiřujících služeb koncentrovaných na jednom místě. Součástí začínají být, ještě nedávno možná nepředstavitelné možnosti, jakými jsou například ordinace lékařů, kanceláře dodavatelů energií, pošta, ale i sauna, herny a studovny.  Pořádají se různé interaktivní výstavy, divadelní představení, poskytnutí hlídací služby pro děti, probíhají různé edukační programy pro děti mládež a seniory. Standardem se stávají služby, jakými jsou například šatna, informační pulty, dětské koutky, čističi bot, půjčovna deštníků, nabíjení telefonů, nabídka denního tisku, doprava nákupu, služby stylisty či různých poradců nákupu.
říká Petr Brabec, Head of Retail společnosti CBRE

Změna v trendu zákaznického chování je patrná - zákazník už nemusí jít primárně nakupovat do obchodu, ale má možnost volby. Proto je důležité, aby měl důvod a chtěl obchod opakovaně navštívit. Obchod si tak nemůže dovolit špatnou zkušenost a jeho cílem je přitáhnout pozornost zákazníka, který očekává individuální přístup prodejce. Špatná zkušenost zákazníka z jednoho obchodu může ovlivnit vnímání celého obchodního centra.