Praha,
05
Květen
2016
|
10:29
Europe/Amsterdam

Pařížská se rozšiřuje do okolních ulic

Luxusní značky hledají v Praze nová prodejní místa

Shrnutí

Podle aktuálního průzkumu společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, dochází k expanzi světových luxusních značek na český trh. Vyhledávanou destinací je Praha, z velké části Pařížská ulice a zavedené obchodní zóny v centru města, čímž dochází k přetlaku poptávky v sektoru retailových nemovitostí a rozšiřování obchodů do okolních ulic.Podle aktuálního průzkumu společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, dochází k expanzi světových luxusních značek na český trh. Vyhledávanou destinací je Praha, z velké části Pařížská ulice a zavedené obchodní zóny v centru města, čímž dochází k přetlaku poptávky v sektoru retailových nemovitostí a rozšiřování obchodů do okolních ulic.

Tomáš Beránek, Associate Director, High Street Retail and Tenant Representation společnosti CBRE
Řada firem preferuje koncept otevření první prodejny na lukrativním místě. A až následně, po zavedení značky na daném trhu, je možné otevírat další prodejny v méně zajímavých lokalitách s tím, že zákazník již značku zná a bude ochoten si nejbližší prodejnu najít a přijet tam. Česká republika, a převážně hlavní město Praha, se stává oblíbeným cílem luxusních světových značek, které vstupují na trh středovýchodní Evropy. Prodejci nových značek ve velké míře preferují Pařížskou ulici nebo centrum města.
Tomáš Beránek, Associate Director, High Street Retail and Tenant Representation společnosti CBRE

Kapacita nejznámější obchodní ulice v Praze, kterou je Pařížská ulice, je již zcela přeplněná. Z důvodu uspokojení požadavků klientů dochází k rozmachu stávajících obchodních zón, a to nejen obchodů s luxusní módou. V blízké Široké ulici nedávno otevřela svou prodejnu firma HUBLOT, nabízející hodinky, prodejce šperků Boucheron nebo The Brands. V Havířské ulici můžete nově zakoupit luxusní doplňky značky Cerruti. Stejný trend je patrný i u prodejních zón, zaměřených na střední a nižší třídu, zahrnující ulici Na Poříčí, Václavském náměstí a Revoluční ulici, které zvyšují svůj rozsah také do ulic Národní, Jindřišské, Vodičkovy a v opačném směru do ulice V Celnici. V této lokalitě je možné navštívit například prodejnu iStyle, HTC, Topshop nebo Dormeo a řadu gastro konceptů. Jedná se převážně o přední části ulic, které jsou přilehlé k zavedeným obchodním zónám (viz přiložená mapa).

 

 

 

 

 

                           Source: CBRE Research

Alternativu pro „high street“ mohou představovat i obchodní centra. Typickým příkladem je Palladium, které se nachází ve frekventované turistické oblasti, jíž prochází převážně řada turistů. Nové značky tak získají velmi dobře dostupné a etablované prodejní místo. Podmínkou však je i nadále vysoká kvalita retailových prostor. Retailově nevyprofilované stále zůstávají stěžejní turistické zóny, jako je ulice Celetná, Rytířská nebo Karlova, kde se denně pohybuje masa návštěvníků. Typické jsou zde obchody se suvenýry, ale také gastro provozovny, viz Cafe cafe, dále módní obchodu typu Replay nebo Lui Jo.