Prague,
23
Listopad
2018
|
00:00
Europe/Amsterdam

Segment zdraví a kosmetiky bude v příštích pěti letech hlavním tahounem zájmu o maloobchodní prostory

Maloobchodní trhy v klíčových zemích zaznamenají vyšší zájem o kamenné prodejny

Zájem maloobchodů o kamenné prodejny bude trvale růst po dobu pěti let na klíčových světových maloobchodních trzích. Podle názoru společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, budou o maloobchodní prostory projevovat zvýšený zájem společnosti působící především v segmentu zdraví a kosmetiky.

Nová analýza detailně zkoumá vývoj na maloobchodních trzích v následujících šesti významných ekonomikách světa: Číně, Spojených státech amerických, Španělsku, Německu, Itálii a Velké Británii. Analýza se zaměřuje na předpokládaný vývoj zájmu o maloobchodní prostory po dobu příštích pěti let v následujících čtyřech segmentech: potraviny, oblečení a obuv, zdraví a kosmetika a domácnost a zahrada.

Společnost CBRE předpovídá, že zájem o maloobchodní prostory bude nejvyšší ze strany firem působících v segmentu zdraví a kosmetika v Číně (růst o 8,1 %). Následuje Německo (růst o 4,5 %), Itálie (4,2 %), Velká Británie (1,7 %), Spojené státy americké (1,6 %) a Španělsko (1,1 %). Růst napříč celým segmentem bude poháněn především vývojem a zaváděním nových technologií a inovací a zvyšující se poptávkou ze strany spotřebitelů, kteří se nezdráhají čím dál častěji investovat do sebe samých.

Natasha Patel, Director, Global Retail Research ve společnosti CBRE, říká: „Technologie, inovace a sociální sítě sehrály klíčovou roli v úspěšném rozmachu segmentu zdraví a kosmetika a nadále budou nedílnou součástí strategií rozvoje firem působících v tomto sektoru i v následujících letech. Různé značky v tomto segmentu s úspěchem zavádějí zajímavé obchodní a marketingové postupy. Ideálním příkladem jsou například make-up obrazovky, které ještě před nákupem umožňují zákazníkům si představit, jak produkty vypadají, a zprostředkovávají jim zážitek, jež je láká navštívit kamennou prodejnu dané značky. Řada značek úspěšně aplikuje omnichannel marketing k oslovení zákazníka, k čemuž umně využívá sociální sítě a kamenné prodejny. A některé to dělají tak dobře a efektivně, že analytická data ze svých sociálních sítí využívají k vylepšování své strategie spojené s pronájmem obchodních prostor.“

Dalším sektorem, který podle CBRE zaznamená významný nárůst v zájmu o maloobchodní prostory, je domácnost a zahrada. V Číně CBRE předpokládá nárůst zájmu o maloobchodní prostory v tomto segmentu o 20,4 %. Následuje Španělsko (2,3 %), Itálie (1,2 %) a Německo (0,8 %). Oděvní a obuvní i potravinový sektor bude rovněž stabilně růst na celé řadě trhů. CBRE přeppovídá, že v Evropě zaujme vedoucí pozici Španělsko, kde je v obou zmiňovaných segmentech očekáván nárůst zájmu o maloobchodní prostory ve výši 2,2 %, respektive 1,2 %.

David Close, Head of EMEA Occupier transactions ve společnosti CBRE, říká: „Potraviny, zdraví a kosmetika, oblečení a obuv, domácnost a zahrada jsou segmenty, které mají skutečně velkou a reálnou šanci změnit tvář maloobchodního prodeje v kamenných obchodech a my očekáváme, že zájem o maloobchodní prostory bude trvale růst na celé řadě světových trhů.“

„Přestože je maloobchod ve fázi transformace, kamenná prodejna nadále zůstane klíčovým místem pro oslovení a udržení zákazníků i nárůst obratu. Náš výzkum potvrzuje, že navzdory nárůstu prodejů přes internet, spotřebitelé dávají přednost omnichannel marketingu ze strany značek a osobnímu zážitku. I z těchto důvodů zůstane kamenná prodejna mimořádně důležitým místem, kde bude mít zákazník možnost se především inspirovat, získat informace, testovat produkty a se značkou se více ztotožnit.“