Praha,
04
Červen
2015
|
10:01
Europe/Amsterdam

Praha stále atraktivní pro nové značky

Do Prahy v roce 2014 vstoupily například tyto značky Adidas NEO, Tosca Blu Moncler nebo Von Zeiten

Pražský trh stále zažívá příliv nových značek. Jen v loňském roce otevřelo svoji první pobočku dvanáct nových mezinárodních společností. I když je Praha z hlediska vstupu nových značek na trh celosvětově na 38. místě, stojí na stejné úrovni jako Londýn, Madrid, Mnichov nebo Vídeň a umístila se před městy typu Barcelona, Řím nebo Miláno, kam v loňském roce zamířila přibližně jen polovina mezinárodních značek.

Celosvětově nejaktivnější jsou značky, které pochází z USA (26 %). Kromě amerických jsou to dále značky z Itálie (14 %), Velké Británie (11 %), Francie (10 %) a Španělska (6 %). V České republice značnou aktivitu projevují například německé firmy, které mají k českému trhu poměrně blízko – v roce 2014 v Praze otevřeli svou prodejnu hned tři německé značky (21 %). Další maloobchodníci, kteří nejen v minulém roce dlouhodobě projevují zájem o Prahu, kopírují celosvětový trend a pocházejí především z USA a Itálie (14 % v roce 2014).

Tomáš Beránek, Head of Retail společnosti CBRE
„I když se může zdát, že je trh, co se týče skladby jednotlivých značek v rámci různých retailových sektorů dobře zastoupen, nové značky mají stále šanci na trhu prorazit. Řada obchodníků přichází, ale někteří i odcházejí. Za poslední tři roky uzavřelo své obchody v České republice několik zahraničních, převážně módních značek, např. Giga sport, KappAhl, Charles Voegele, Jackpot & Cottonfield či Mixer.“
Tomáš Beránek, Head of Retail společnosti CBRE

Nové značky v ČR v roce 2014

Adidas NEO
Bears&Friends
Fjällräven
Kiehl’s Since 1851
La Vie
Moncler
Sinéquanone
Sizeer
Superdry
Tosca Blu
Von Zeiten
Woolrich

                                                                  Zdroj: CBRE

Některé luxusní značky vstupovaly na český trh nejdřív jako monobrand přes partnery nebo prostřednictvím multibrandových obchodů, příkladem je například Michael Kors. V posledních letech však vidíme, že mateřské společnosti přebírají obchody od partnerů a vytvářejí vlastní monobrandové jedinečné koncepty (tzv. Concept Stores), které se snaží svým interiérem a atmosférou působit na specifickou skupinu zákazníků, na které daná luxusní značka míří,” přibližuje strategii nových obchodníků na českém trhu Tomáš Beránek, Head of Retail společnosti CBRE.

Převážná většina nově příchozích značek patří do sektoru módy, kam se řadí i sportovní oblečení, boty nebo doplňky. Co se týče cenové úrovně, polovina maloobchodníků cílí na střední cenovou kategorii a druhá polovina na vyšší cenovou kategorii a business, což taky poukazuje na dobré postavení Prahy v porovnání s jinými evropskými městy.